Ved å leke med tvetydigheten i begrepet "ennui" (kjedsomhet), har grunnlegger Sophie Antonsson funnet en måte å bekjempe hverdagens rastløshet på, gjennom smykker som inspirerer til blomstring. ENNUI Atelier er merket som kombinerer det delikate med det slående, det tidløse med det moderne.
Uforbeholdent deg selv
Historien om ENNUI Atelier begynte i 2019. Antonsson hentet inspirasjon fra kraften i tallet tre og grunnla merket med ambisjonen om å styrke seg selv, og samtidig inspirere moderne kvinner og menn til å være uforbeholdent seg selv.
«Smykker er en talisman,» forklarer hun. «De har kraften til å bli et skjold, som beskytter deg mot hverdagens utfordringer. Smykker er varige og tidløse på en måte mote noen ganger sliter med å være. Det finnes uendelige måter å style og kuratere en look på, og med disse smykkene vil jeg at brukeren utfordrer seg selv til å være tro mot sin egen stil og sitt eget uttrykk. Edle metaller og steiner gis tradisjonelt som et tegn på kjærlighet – jeg vil at alle skal føle at det også kan være en gave til deg selv, for å feire hvem du er.»
Utvider grensene
Med en raskt voksende fanbase og ekspansjoner både i Skandinavia og globalt, sier Antonsson: «Med den veksten vi har sett de siste årene, er vi utrolig spente på hva fremtiden bringer. Vi utvider med flere kategorier og prosjekter, og gleder oss til å ta ENNUI til nye høyder.»
Tidløst
Merket oppfordrer brukerne til å oppdage sin egen sanne stil. Å mikse perlekjeder med joggebukser, diamanter med denim, og stable ringer, er alt en del av Ennui Ateliers kreative univers. Allerede en favoritt blant bransjens giganter som Bea Åkerlund, Alicia Agneson og Gizem Erdogan, og med strålende omtaler i magasiner som Vogue, er det ingen tvil om at ENNUI Atelier vil fortsette å stimulere til kreativitet og stiluttrykk.