Hei!
Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert på nyheter, inspirasjon og dine favoritt merker rett fra din innboks.
Hilsen,
Vincci-jentene
Nødvendige informasjonskapsler er helt avgjørende for at nettstedet skal fungere ordentlig. Denne kategorien inkluderer bare informasjonskapsler som sikrer grunnleggende funksjonalitet og sikkerhetsfunksjoner på nettstedet. Disse informasjonskapslene lagrer ingen personlig informasjon.
Hei!
Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert på nyheter, inspirasjon og dine favoritt merker rett fra din innboks.
Hilsen,
Vincci-jentene
HEDI SLIMANE
Hedi Slimane har etablert seg som en av nåtidens største designere og blir ofte omtalt som “motebransjens rebell”. Han er like kjent for sine kontroversielle trekk som Creative Director hos noen av verdens største motehus, som for sitt særpreget design med referanser fra musikk og ungdomskultur.
I 1996 startet Slimane sin karriere som herredesigner hos YSL, og allerede da var hans arbeid preget av smale silhuetter. I 2000 tok han over rollen som sjefsdesigner hos Dior Homme, hvor hans versjon av smale, skreddersydde dresser bidro til et stort skifte for herremoten. Det sies at Slimane’s tidligere mentor Yves Saint Laurent, ga hans debutkolleksjon for Dior Homme stående applaus. To år senere mottok han, som første mannlige designer, en CFDA for ‘beste internasjonale designer’. Prisen ble overrakt av David Bowie. Slimane’s fascinasjon for musikere har inspirert hans arbeid, og vært definerende for hans karriere. I tillegg til David Bowie har Slimane kreert sceneantrekk, og kledd artister som Madonna, Mick Jagger, Daft Punk og The Kills.
Slimane har også stor bakgrunn som fotograf, en lidenskap han oppdaget i ung alder. I 2006 publisere han sitt arbeid gjennom fotobloggen Hedi Slimane Diary, og i perioden 2007 til 2012 fokuserte Slimane utelukkende på fotografi. Hans arbeid har vært publisert i magasiner som franske Vogue, VMAN og Purple Magazine.
I 2012 ble Hedi Slimane Creative Director for YSL, og det ble raskt tydeliggjort at Slimane ønsket å sette sitt preg på det franske motehuset. Reaksjonene var mange da han endret motehusets navn ved å fjerne grunnleggeren, og hans tidligere mentors fornavn, Yves. Motehuset har siden hatt navnet, Saint Laurent, og vært preget av stor suksess etter Slimane’s radikale forandringer. Da nyheten om at Slimane skulle bli Creative Director for Celine, holdt motebransjen pusten. Slimanes estetikk og silhuett sto i stor kontrast mot den daværende kreative sjefen, Phoebe Philo’s, og mange fryktet store endringer – noe som også skjedde. Slimane har endret logoen ved å fjerne apostrofen, og gitt motehuset en ny visuell og internasjonal identitet, samt lansert men’s wear og en etterlengtet duftkolleksjon. Slimane’s første kolleksjon tydeliggjorde en ny æra hos Celine, og hashtaggen #oldceline preget sosiale medier. Men, det skulle vise seg at Slimane var den som faktisk skulle bringe “old” Celine tilbake, og hans andre kolleksjon viste tydelige referanser til 70-tallets Celine med inspirasjon fra motehusets egne arkiv. Slimane’s Celine er preget av en fransk tilnærming til rock’n’roll, med sterke referanser til 70-tallet. Han har også fotografert husets seneste kampanjer, og en av hans første kampanjemodeller for Celine men’s wear var norske Martin Jørgensen. Det er ingen tvil om at Slimane’s kunstneriske integritet er urokkelig, og at hans signatur er absolutt. Vi er svært stolte av å tilby Slimane’s Celine hos Vincci.
60 MINUTES W/ MANOLO BLAHNIK
The iconic shoemaker on the final stop of his exhibit, ordering room service, and chasing perfection.
THE ROW
Det hele startet med en t-skjorte. I 2006 var The Row et faktum.
ROKH
Rokh er startet av Rokh Hwang, protesjé hos Phoebe Philo i Celine.